Grundwissen: Englisch (7. Jgst.)

Lehrwerk : Green Line New 3, Bayern : Schülerbuch und Workbook

Fertigkeiten + Kenntnisse Beispiele
Reading comprehension
(Leseverstehen):
sinngemäße Entnahme
(skimming)
Details entnehmen
(scanning)
Umgang mit einem
zweisprachigen Wörterbuch

Nachprüfung, Aufgabe A 1+2
(Text: Spot on, Aug 07)
Schülerbuch, S. 28f
Schülerbuch S. 28f
Schülerbuch S. 47

Listening comprehension
(Hörverstehen)
Test; Aufgabe A 1+2 als Hörtext
Mediation:
Textzusammenfassung D-E
Textzusammenfassung E-D
Dolmetschübung
(Gespräch, Dialog)
Paraphrasieren
Schülerbuch S. 114, Aufgabe 6
Schülerbuch S. 108, Aufgabe 1
Schülerbuch S. 115, Aufgabe 7
Text; Aufgabe F
Textproduktion:
frei
(Aufsatz, Brief, Email, Tagebucheintrag)
gelenkt
(Textvorgaben, Bilder, Geschichte)
Test; Aufgabe G
Schülerbuch S. 20, Aufgabe 2c
Schülerbuch S. 32, Aufgabe 7
Schülerbuch S. 41, Aufgabe 4
Vocabulary:
definitions, synonyms, opposites,
odd word out, word families
Workbook, Schülerbuch
Grammatik:
passive voice
present perfect - simple and progressive,
since and for
past perfect - simple and progressive
word order
adverbs and adverbial phrases
conditional sentences (if-clauses)
- type I + II
prop words one/ones
infinitive with to
reflexive pronouns
indirect spreech
(statements, questions, commands)
Test; Aufgabe C
Workbook S. 15, Aufgabe 1+2,
S. 17, Aufgabe 2
Test; Aufgabe B
Workbook S. 32 f, Aufgabe 4+5
Schülerbuch S. 42, Aufgabe 1
Test; Aufgabe D
Schülerbuch S. 55, Aufgabe 3
Workbook S. 43, Aufgabe 1
Workbook S. 56, Aufgabe 4
Schülerbuch S. 73, Aufgabe 3+4
Test; Aufgabe E
Workbook S. 65, Aufgabe 2,
S. 73, Aufgabe 2

Mündliche Ausdrucksfähigkeit:
giving a talk about a topic
giving a description / report
(person, picture, event, interview)
starting and leading a discussion
saying what you think
(opinion, advice, permission, obligation)

Schülerbuch S. 18
Schülerbuch S. 13, Aufgabe 1
Schülerbuch S. 84, Aufgabe 1
Schülerbuch S. 39, Aufgabe 3
Schülerbuch S. 58, Aufgabe 1,
S. 59, Aufgabe 6
Wortschatz, Vokabeln Green Line New 3 Bayern,
S. 133 - 167
+ Green Line New 1+2 Bayern
(Grundwissen Klasse 5-6)

Testaufgabe für die Jahrgangsstufe 7

A. READING COMPREHENSION:

Sarah Cameron is a 15-year old girl from Scotland.
This is her letter from Elgin to a popular youth magazine.
First read her letter, then answer the questions.

1. Tick the right answer for each statement about the text.

true false not in the text
1. Elgin is Scotland´s greatest town.
2. Sarah is a perfect photographer.
3. Only teenagers are allowed to go to the Youth Cafe.
4. Elgin Cathedral was destroyed in a war.
5. Landshut is Elgin´s German twin town.
6. Scottish people say „Fit like“ to welcome you.

2. Sarah´s German friend, Katrin, is visiting Sarah in Elgin. This is her postcard to her parents.
But Katrin has got it all wrong !! There are three things about Elgin in her postcard which are
wrong! Try to find the mistakes and correct them.

Hallo Ihr! Elgin ist zwar ziemlich klein, aber man kann trotzdem eine Menge unternehmen. Gestern waren wir am Loch Ness, dort wo das Monster wohnt. Es war toll, aber die Fahrt dorthin hat Stunden gedauert! Sarah hat viele Freunde mit denen wir etwas unternehmen. Wir gehen zum Beispiel in Konzerte, aber leider spielen hier keine angesagten Bands, nur diese seltsamen Dudelsackbands.Sehr schön fand ich auch St Giles Church, obwohl diese Kirche schon seit Hunderten von Jahren eine Ruine ist !

Liebe, Grüße, Katrin

An Familie Müller
Nordringstraße 376
8500 Nürnberg
Deutschland

It is wrong that ...............................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

B. GRAMMAR:

Fill in ! Use ONLY PAST TENSE or PAST PERFECT. Be careful – there are simple and progressive forms.

to live/to move : How long ............... you ................................. in Nürnberg before you

................................. to Munich ?

to go/never : He .............................................................. by Underground before.

to travel/ to go : After he ........................................................... for half an hour he

realized that the train ................................................... in the wrong direction.

to talk / to hear : My mother .................................................. to her neighbour when

she suddenly ............................................... a terrible noise.

C . GRAMMAR:

Fill in the correct PASSIVE VOICE FORMS. Be careful ! You must use different tenses. The KEY WORDS might help you to find out which tense you need.

In Switzerland four languages ................................................................... ( to speak ).

Do you know when the post ......................................................( to collect – usually ) ?

Look Kevin ! Your bed ................................................................... ( to make ) again !

The supermarket ................................................................ ( to break ) into last night.

Tom ....................................................................... ( to see, not ) since last Tuesday.

Soft drinks ........................................................... ( can, buy ) at that kiosk over there.

D. GRAMMAR:

CONDITIONAL SENTENCES. Finish the sentences.

If I ever go to Wales, I ..................................................................................................

If we had enough money, we ........................................................................................

A lot of pupils would be better at school if they .............................................................

Will you come to my party if ........................................................................................ ?

If you don´t find your keys, ............................................................................................

E. GRAMMAR. REPORTED SPEECH.

Evan Morgan has send a postcard to his American relative Gareth about his rugby training.
Read the postcard, then report what he wrote.

Hello Gareth !This year´s training is harder than I thought !Since yesterday we have been practising nonstop, but at the moment I am relaxing a bit.I hope we will win our match tomorrow ! Do you play rugby at your school ?Bye, Evan ! Evan wrote that .............................................................................
...................................................................................................
...................................................................................................
...................................................................................................
He hoped that..............................................................................
...................................................................................................
and wanted to know ......................................................................
...................................................................................................

MEDIATION

Sarah und ihre deutsche Freundin Katrin Müller wollen auf eine Party in Elgin gehen. Sie reden darüber, was sie anziehen sollen.
WRITE THE DIALOGUE !

Sarah sagt zu Katrin, dass Katrin sicher etwas finden wird, was sie auf die Party anziehen kann.

.......................................................................................................................................

.......................................................................................................................................

Aber Katrin ist anderer Meinung. Sie denkt darüber nach, ob sie sich ein neues Kleid kaufen sollte.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

Sarah schlägt vor, doch in ein paar Läden zu gehen und ein paar Sachen anzuprobieren.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

Aber dann fällt Katrin ein, dass sie dafür vielleicht nicht genug Geld hat.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

Da Katrin eine größere Kleidergröße als Sarah hat, kann Sarah ihr auch nichts leihen. Aber bestimmt
erlaubt ihre große Schwester Patricia Katrin, sich ein paar Klamotten auszuleihen.

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

TEXT PRODUCTION

Write a short text about your room at home and say what you like and dislike about it. ( Interesting / funny / strange / important things etc. in your room ? )

MY ROOM

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

........................................................................................................................................

Fach: Englisch
Jahrgangsstufe: 7. Jahrgangsstufe
Überblick: Grundwissen geordnet nach Fächer - Grundwissen geordnet nach Jahrgangsstufen